معرفی کامل شبکه اجتماعی اینستاگرام
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

معرفی کامل شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام چیست؟ اینستاگرام با دو میلیارد کاربر فعال ماهانه، چهره‌ای تمام عیار در دنیای شبکه‌های اجتماعی دارد و همیشه با اضافه شدن قابلیت‌های جدید و متنوع، جامعه‌ای پویا را به خود جذب می‌کند.

اولین تمرکز اینستاگرام روی عکس بود، اما با تغییرات اخیر مانند اضافه شدن بخش Reels، محتوای ویدیویی نیز جایگاه مهمی در این شبکه به خود اختصاص داده است. اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، می‌توانید محتوایتان را نه تنها به فالوورهای خودتان، بلکه به کسانی که از طریق الگوریتم‌های اینستاگرام به حساب شما دسترسی دارند نیز نمایش دهید. کاربران می‌توانند با لایک، کامنت و سایر اقدامات خود، با پست‌های شما تعامل کنند.

این شبکه اجتماعی تأثیر فراوانی بر جوامع امروزی داشته و منبع درآمد برای بسیاری از افراد در سراسر جهان است. اینستاگرام یک پلتفرم منحصربه‌فرد برای برقراری ارتباط با برندها و دوستان است و امکان پیگیری زندگی افراد مشهور را فراهم می‌کند. اگر به دنبال آموزش ایجاد محتوا در اینستاگرام هستید با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید یک حساب کاربری اینستاگرام بسازید یا قبلاً یک حساب داشتید ولی نمی‌دانید چگونه از این شبکه اجتماعی استفاده کنید، آموزش کامل اینستاگرام همه چیز را شامل می‌شود، از ثبت‌نام تا کار با اینستاگرام و استفاده از تمامی قابلیت‌های آن. قبل از شروع کار با اینستاگرام، بهتر است با واژگان برجسته در این شبکه اجتماعی آشنا شوید. با ما همراه باشید تا آموزشی جامع از اینستاگرام را دنبال کنیم.

اینستاگرام چیست؟

اگر بخواهیم اندیشه یا توصیفی متناسب و پویا برای اینستاگرام ارائه دهیم، می‌توانیم بگوییم که این پلتفرم یک شبکه اجتماعی جذاب است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. با این سیاست، در تضاد با فیس بوک و توییتر که بر محتوای متنی تمرکز داشته‌اند، اینستاگرام تمرکز خود را بر تصاویر و محتوای چند رسانه‌ای قرار داده است، اما قابلیت اضافه کردن محتوای متنی نیز در قسمت کپشن پست‌ها و همچنین استوری‌ها وجود دارد. بخش‌های مختلف اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • بخش Home یا خانه‌
  • بخش explore یا اکسپلور
  • بخش camera یا دوربین
  • بخش profile یا صفحه کاربری
  • بخش ریلز
  • بخش لایو

به طور خلاصه، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که به کاربران امکان می‌دهد عکس و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند و در آن فعالیت کنند. با این سرویس، کاربران می‌توانند از فعالیت‌های مختلفی مانند سیاسی، اجتماعی، تفریحی و حتی راه اندازی کسب و کار استفاده کنند و برخی هم با پیدا کردن بهترین ایده برای پیج اینستاگرام به دنبال کسب درآمد هستند.

اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. جذابیت اینستاگرام حاکی از آن است که کاربران می‌توانند به هر چیزی که علاقه دارند دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

Threads چیست؟

حالا نوبت به بررسی این می‌رسد که اینستاگرام threads چیست؟ بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و ایجاد تغییراتی بر روی آن، بسیاری از کاربران که از این تغییرات راضی نبودند، به دنبال یافتن جایگزینی برای توییتر در شبکه‌های اجتماعی بودند. شرکت متا این فرصت را دید و با طراحی اپلیکیشن تردز به عنوان رقیبی قدرتمند برای توییتر در زمینه اشتراک‌گذاری متنی ایجاد کرد.

هرچند برنامه threads اینستاگرام به اصلی‌ترین موضوع یعنی حوزه محتوای متنی تمرکز دارد، اما همچنان امکان به اشتراک گذاری عکس و فیلم نیز در آن وجود دارد. اپلیکیشن تردز اینستاگرام به صورت رسمی در تاریخ ششم جولای منتشر شده است و هم اکنون در نسخه وب نیز در دسترس قرار دارد. هرچند عملکرد نسخه اپلیکیشن پیشرفته‌تر از نسخه وب است؛ اما این نرم‌افزار قابل اجرا بر روی تمامی گوشی‌های اندروید و آیفون است.

اینستاگرام را از کجا و چگونه باید نصب کنیم؟

در هر سیستم عاملی از جمله اندروید، آیفون و ویندوز، می‌توانید اینستاگرام را نصب کنید. برای نصب اینستاگرام در اندروید و آیفون، به فروشگاه Google Play یا App Store مراجعه کنید. در این فروشگاه‌ها، برنامه اینستاگرام را جستجو کرده، سپس دانلود و نصب کنید.

اما برای نصب اینستاگرام در ویندوز، روش کمی پیچیده‌تر است. می‌توانید از نرم‌افزار شبیه‌ساز اندروید مانند BlueStacks یا نسخه وب اینستاگرام استفاده کنید. با استفاده از BlueStacks می‌توانید برنامه اجرایی اینستاگرام را در ویندوز نصب و به راحتی از آن استفاده کنید. می‌توانید از نسخه وب اینستاگرام نیز استفاده کنید که نیازی به نصب برنامه ندارد و در مرورگر وب مانند Chrome یا Firefox قابل دسترسی است.

چگونه در اینستاگرام اکانت بسازیم؟ (راهنمای گام به گام)

بعد از بیان اینکه اینستاگرام چیست و اینکه چگونه اینستاگرام را دانلود کنیم، حالا باید وارد اینستاگرام شویم. یکی از روش‌های آسان و ساده برای عضویت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، ثبت نام در آن است. در هنگام ورود اولیه، اطلاعات حساب کاربری خود را در آن وارد می‌کنید. برای اولین استفاده از اینستاگرام، با لمس گزینه “ساخت حساب کاربری جدید” می‌توانید به صفحه ثبت نام بروید.

در مرحله بعد، شما باید شماره تلفن یا ایمیل را وارد کنید. اگر شماره موبایل را وارد کنید، ابتدا باید کد تأییدیه دریافتی را در برنامه وارد کنید تا به مرحله بعد بروید. این مورد ممکن است به دلیل ارسال پیامک به شماره‌های ایرانی، تنها توسط ایمیل قابل ثبت نام باشد.

در مرحله بعد، باید نام کامل خود (به دلخواه) و یک رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. سپس تاریخ تولد خود را وارد کنید. بعد از تکمیل این مرحله و لمس گزینه “بعدی”، به مرحله اصلی، یعنی تعیین نام کاربری یا آی‌دی خواهید رسید. آی‌دی مورد نظرتان را وارد کرده و پس از تأیید در دسترس بودن آن، به مرحله بعدی بروید.

در ادامه، از شما خواسته می‌شود حساب کاربری خود را با حساب فیسبوک خود مرتبط کنید تا دوستان خود را پیدا کنید. در صورتی که تمایلی به انجام این کار ندارید، می‌توانید گزینه “رد شدن” را انتخاب کنید تا به مرحله ثبت نام نهایی دست یابید. در مرحله بعد، می‌توانید عکس پروفایل خود را انتخاب کنید.

بعد از گذراندن این مراحل، وارد صفحه اصلی اینستاگرام می‌شوید.

آموزش گام به گام اینستاگرام

بعد از انجام مراحل ثبت‌نام، حالا وارد برنامه شدیم. بیاید بخش‌های مختلف اینستاگرام را بررسی کنیم.

بخش Home یا خانه‌ اینستاگرام

صفحه اصلی اینستاگرام یا همان “فید”، با آیکن خانه نمایش داده می‌شود. فید اینستاگرام عملکردی مشابه صفحه خانه فیسبوک دارد و پست‌هایی که از طرف افرادی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید، ارسال می‌شوند را نمایش می‌دهد. قبلاً فید اینستاگرام تنها محدود به پست‌های افراد دنبال‌شده بود، اما اکنون یک الگوریتم نرم‌افزاری وارد شده است که پست‌های افراد دیگر را نیز براساس سلایق شما در فید نمایش می‌دهد. امکان غیرفعال کردن الگوریتم موجود نیست.

قبلاً در فید اینستاگرام، پست‌ها به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شدند، اما به طرز عجیبی و با مخالفت بسیاری از کاربران، ترتیب نمایش پست‌ها کاملاً تغییر کرده و اکنون پست‌ها به صورت تصادفی و شانسی نمایش داده می‌شوند. اینستاگرام مدعی است که در الگوریتم جدید، پست‌هایی که از نظر شما اهمیت بیشتری دارند، در جایگاه بالاتری نمایش داده می‌شوند، اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، اکثر اوقات این ادعا در عمل قابل مشاهده نیست.

بخش explore یا اکسپلور اینستاگرام

سوال ما این است که اکسپلور اینستاگرام چیست؟ گزینه‌ی دوم (آیکون ذره‌بین) صفحه‌ی جست‌وجوی اینستاگرام و یکی از بخش‌های اساسی شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام است. این بخش با ظهور تیک‌تاک، بیشتر به الگوریتم‌های نرم‌افزاری توجه کرده است تا بتواند کاربر را برای مدت زمان بیشتری در اپلیکیشن نگه دارد. در صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام، مجموعه‌ای بی‌انتها از پست‌ها به شما نمایش داده می‌شود که براساس علایق شما انتخاب شده‌اند. برخی هشتگ های پربازدید توییتر فارسی نیز در این بخش قابل مشاهده هستند. اگر به دنبال آموزش توییتر هستید مقالات دکتر ویز را مطالعه کنید.

بخش camera یا دوربین اینستاگرام

پس از اینکه دانستیم برنامه تردز چیست، نوبت به بخش دوربین اینستاگرام می‌رسد‌. کلیک بر روی آیکون دوربین، وارد دوربین دستگاهتان می‌شوید. در این حالت، می‌توانید عکس بگیرید یا عکسی را از گالری دستگاه خود انتخاب کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. پس از گرفتن عکس یا انتخاب عکس، وارد قسمت افکت‌گذاری و ویرایش عکس می‌شوید. در این قسمت، می‌توانید تنظیماتی نظیر روشنایی نور و چرخش تصویر را تغییر دهید.

پس از اعمال تغییرات، می‌توانید عکس را ذخیره و به اشتراک بگذارید با کلیک بر روی آیکون “<<“، و یا در مرحله بعد، با کلیک بر روی آیکون، عکس را لغو کنید. قبل از ذخیره‌سازی، می‌توانید عنوانی برای عکس خود بنویسید یا موقعیت مکانی عکس را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر عکس را در “برج میلاد” گرفته‌اید، می‌توانید آن را وارد کرده و همچنین در قسمت “اشتراک‌گذاری”، شبکه‌های اجتماعی دیگری که می‌خواهید عکس را در آن‌ها به اشتراک بگذارید را مشخص کنید.

بخش profile یا صفحه کاربری Instagram

آیکون آدمک در نوار پایینی، پروفایل شخصی شما است. در این قسمت می‌توانید تمام عکس‌ها و ویدیوهایی که ارسال کرده‌اید را مشاهده کنید و اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنید. در صورت استفاده از یک حساب کاربری، آیکون به شکل آدمک نمایش داده می‌شود، اما اگر از چند حساب استفاده می‌کنید، آیکون با تصویر اصلی پروفایل فعلی جایگزین می‌شود.

در نوار پایین اپلیکیشن اینستاگرام، با انتخاب گزینه پنجم (آیکون آدمک) و سپس ضربه زدن روی Edit Profile، می‌توانید اطلاعات خود را مشاهده و ویرایش کنید. اگر می‌خواهید آی‌دی اینستاگرام خود را تغییر دهید، باید از این قسمت استفاده کنید. شما می‌توانید بیوگرافی و لینک سایت خود را نیز به پروفایلتان را اضافه کنید.

بخش ریلز اینستاگرام

اگر سوال شما این است که ریلز اینستاگرام چیست با ما همراه باشید. ریلز قابليتی نسبتاً جديد در اينستاگرام است كه به منظور رقابت با اپليكيشن تيك تاك معرفی شده است. اين ويژگی دو سال پيش در اينستاگرام در دسترس كاربران گذاشته شد و با سرعت بسيار بالای رشد كرد.

ريلزها، ويديوهايي با مدت زمان حداكثر ۹۰ ثانيه و تمام صفحه هستند. در بخش ريلز اينستاگرام، ابزارهای مختلفی برای ويرايش ويديو در اختيار توليدكنندگان محتوا قرار می‌گيرد. اگر كاربر مايل باشد، می‌تواند موسيقی را نيز به ويديو اضافه كند. ريلز با فيلترها، كپشن‌ها، پس زمينه‌های تعاملی، استيكرها و… قابل ساخت هستند.

بر خلاف استوری‌ها كه پس از گذر ۲۴ ساعت ناپديد می‌شوند، ريلز تا زمانی كه به صورت دستی حذف نشوند، در اينستاگرام باقی می‌مانند. الگوريتم اينستاگرام توجه ويژه‌ای به بخش ريلز دارد؛ بنابراين حساب كاربری‌ها می‌توانند با سرعت بالا رشد كنند، اگر به شكل مداوم در بخش ريلز پست بگذارند و طراحی گرافیک پیج اینستاگرام خلاقانه را در پی بگیرند.

بخش لایو Instagram

آموزش لایو اینستاگرام بسیار ساده است. ایستاگرام امکان پخش ویدیو به صورت زنده را به تمامی کاربران خود می‌دهد. لایو اینستاگرام یکی از امکاناتی است که این شبکه ارائه می‌دهد و تولیدکنندگان محتوا گاهی اوقات از طریق لایو اینستاگرام اطلاعات درباره موضوعات مهم را منتشر می‌کنند. با استفاده از لایو اینستاگرام، شما می‌توانید جلسات پرسش و پاسخ را برگزار و با مخاطبان خود در تعامل باشید.

پخش ویدیو به صورت زنده به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید چند نفر با شما در تماس مستقیم هستند. این یک روش کارآمد و کم هزینه برای معرفی برند است. تنها چیزی که برای لایو نیاز دارید، یک گوشی هوشمند و اینترنت با سرعت مناسب است. نورپردازی و صداگذاری نیزنقش مهمی در کیفیت لایو اینستاگرام دارند.

از اینستاگرام چگونه می‌توان برای رشد کسب و کار استفاده کرد؟

یکی از بخش‌های حائز اهمیت در شبکه اجتماعی Instagram، Instagram Shop است. اینستاگرام با ارائه قابلیت فروشگاه، به عرصه تجارت الکترونیک وارد شده و این امکان را به فروشندگان می‌دهد که از طریق این بخش درآمد خوبی به دست بیاورند.

Instagram Shop به شما اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با پروفایل اینستاگرام ادغام کنید. این به شما امکان می‌دهد که محصولات خود را مستقیماً از طریق پست‌ها، استوری‌ها و بخش اکسپلور به کاربران عرضه کنید.

اینستاگرام مارکتینگ یک تب جداگانه در پروفایل کاربران دارد. شما می‌توانید، به همان شیوه‌ای که حساب‌های دیگر را تگ می‌کنید، محصولات را در تصاویر تگ کنید. با لمس تصویر، نام و لینک صفحه خرید محصولات به نمایش درمی‌آید.

در عین حال می‌توانید در هر عکس حداکثر پنج محصول را تگ کنید. آمار نشان می‌دهد که Instagram Shop یک سرویس موفق است و نه تنها درآمد Instagram را بهبود می‌بخشد، بلکه به افزایش درآمد تولیدکنندگان محتوا نیز کمک می‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 9 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست